
Sonic Fiction Special feat. Earl Howard | Mitschnitt für den Deutschlandfunk
Loft
Earl Howard lernte ich 1991 bei meinem ersten Gastspiel in New York über Gerry ...
Earl Howard lernte ich 1991 bei meinem ersten Gastspiel in New York über Gerry Hemingway kennen, der seit den frühen 1980er Jahren viel mit Earl gearbeitet hatte – im Duo wie auch in grösseren Konstellationen mit George Lewis, Anne LeBaron und besonders auch mit Anthony Davis. Als ich zwei Jahre später Random Acoustics gründete, war Earl Howard’s Pele’s Tears eine der ersten Veröffentlichungen auf meinem Label (Katalognummer RA 004). Im Laufe der Jahre haben wir immer wieder mal zusammengespielt, im Trio mit Hemingway in New York und Boston, aber auch im Quartett (mit Ernst Reijseger) beim Moers Festival und bei den Donaueschinger Musiktagen. Zuletzt bei Gerry’s residency in John Zorn’s The Stone in New York (2015).
Earl Howard entwickelt seit nunmehr 50 Jahren eine Art von elektronischer und instrumentaler Musik, die vollkommen einzigartig dasteht. Seine Konzerte in Europa sind Raritäten – und ich freue mich ganz besonders, dass es im März 2025 endlich wieder soweit ist.
Georg Graewe,
Wien, Januar 2025
www.earlhowardmusic.com/
de.wikipedia.org/wiki/GeorgGra...
randomacoustics.net/
Die Konzerte im LOFT beginnen in der Regel gegen 20 Uhr - das LOFT öffnet jeweils um 19.30 Uhr.
Ausnahmen - zB Sonntags - sind möglich.
weitere Informationen zu den Preisen, Karten-Reservierungen und den Öffnungszeiten finden sich hier:
www.loftkoeln.de/de/karten/
__________________________________
The US composer and performer Earl Howard is coming to Europe in March 2025 for one of his extremely rare visits. I have taken this as an opportunity for a special project with Gerry Hemingway and two musicians from my Sonic Fiction Orchestra, violist Laura Strobl and harpist Sara Kowal.
I got to know Earl Howard in 1991 during my first guest appearance in New York through Gerry Hemingway, who had worked a lot with Earl since the early 1980s – as a duo as well as in larger constellations with George Lewis, Anne LeBaron and especially with Anthony Davis. When I founded Random Acoustics two years later, Earl Howard’s Pele’s Tears was one of the first releases on my label (catalog number RA 004). Over the years we have played together from time to time, in a trio with Hemingway in New York and Boston, but also in a quartet (with Ernst Reijseger) at the Moers Festival and at the Donaueschinger Musiktage. Most recently at Gerry’s residency at John Zorn’s The Stone in New York (2015).
Earl Howard has been developing a kind of electronic and instrumental music that is completely unique for 50 years now. His concerts in Europe are rarities – and I am particularly pleased that the time has finally come again in March 2025.
Georg Graewe,
Vienna, January 2025
The concerts at the LOFT will generally start at around 8 pm CET - the LOFT will open at 7.30 pm CET.
Exceptions - eg on Sundays - are possible.
Information about prices, ticket reservations and our opening times can be found here:
www.loftkoeln.de/en/tickets/
- 13.03.2025, 20:00 Uhr
Emilia Golos Quartet
- 14.03.2025, 20:00 Uhr
VERSCHOBEN: Arsava · Ehwald · Elgart
- 15.03.2025, 20:00 Uhr
Juliana da Silva Band | Hommage à Elis Regina
- 16.03.2025, 18:00 Uhr
Aki Takase & Daniel Erdmann: Duke Ellington’s Sound of Love
- 17.03.2025, 20:00 Uhr
Blind Io: Laubrock · De Looze · Mori · Verbruggen | live recording
- 18.03.2025, 20:00 Uhr
Niklas Lukassen: Still Waters Run Deep
- 20.03.2025, 20:00 Uhr
double Duo: Paul Walke & Tabea Kind | Kateryna Kravchenko & Arthur Clees
- 21.03.2025, 20:00 Uhr
Janning Trumann x Nosacrum
- 22.03.2025, 20:00 Uhr
The Sephardics meet Elliott Sharp – Sephardische Dialoge III | live recording
- 26.03.2025, 20:00 Uhr
Magí Garcías & Diego Hervalejo: Refractio Vol. II – Debussy
- Altsaxophon & Elektronik Earl Howard
- Viola Laura Strobl
- Harfe Sara Kowal
- Piano Georg Graewe
- Schlagzeug Gerry Hemingway